L'acta d'aquestes assemblees es traslladarà als grups municipals per al seu coneixement, per tal que, en el seu cas, puguin elevar al Ple aquelles propostes que creguin convenients. El Ple municipal podrà tramitar com correspongui i d'acord amb la normativa vigent les propostes aprovades per l'AMO, per donar-li validesa legal.
Està previst realitzar un màxim de dues assemblees a l'any, una el darrer dilluns del mes de juny i l'altre el darrer dilluns del mes de novembre. Les assemblees seran convocades amb un mínim de tres mesos d'antelació. La convocatòria es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Sallent i a la web municipal. Les AMO es realitzaran en aquells espais o equipaments públics que garanteixin la reunió del màxim nombre de sallentins i sallentines.
Podran participar totes les entitats i persones a títol individual majors de 16 anys del municipi, que ho desitgin, ja sigui presentant propostes o bé assistint a l'assemblea.
Per tal de participar i poder exercir el dret de vot, les persones es podran inscriure a l'Ajuntament de Sallent a través de l'OMIAC, o be per e.tram, un dia abans de la celebració de l'AMO.
Propòsit de l'acció
Les persones i/o entitats que vulguin presentar propostes a l'Assemblea, ho hauran de fer a través del registre d'entrada de l'Ajuntament de Sallent dins termini de 30 dies naturals des de la convocatòria de l'AMO. Només s'acceptarà una proposta per persona o entitat en cada assemblea municipal.
Podran presentar propostes la ciutadania a títol individual, majors de 16 anys i empadronades al municipi de Sallent. Així com també les entitats que compleixin el següents requisits:
- Estar inscrites al registre d'entitats municipals de Sallent.
- No perseguir fins lucratius i/o interessos privats.
- Tenir el seu domicili social al municipi de Sallent.
Les propostes hauran de tractar sobre temes d'interès general pel municipi, no podran ser personalistes i hauran de respectar els drets humans i la legalitat vigent. No podran excedir de 2 folis DIN A4 (una sola cara). La proposta ha de contenir el nom i cognom de la persona signant, el domicili, el DNI i la firma.
Un cop finalitzat el termini de presentació de propostes, una comissió s'encarregarà de valorar-les.
Organització interna
Les funcions de la comissió de l'AMO són:
Convocar les AMO amb una antelació mínima de 3 mesos a la seva celebració
Agrupar les propostes sobre un mateix tema i filtrar aquelles que no respectin la Declaració Universal dels drets humans, no s'ajustin a la legalitat vigent o a la temàtica municipal, no presentin propostes o siguin merament personalistes. Elaborar, en el termini de 3 setmanes des de la fi del termini de presentació de propostes, un informe respecte les mateixes.
Comunicar als interessats els motius pes quals les propostes que han presentat han estat rebutjades i atorgar-los un termini de 7 dies naturals per tal que les puguin modificar i presentar novament. Un cop transcorregut aquests 7 dies, la comissió tindrà una setmana per resoldre-les novament i incorporar-les, si s'escau, en l'ordre del dia que serà publicat al tauló d'anuncis i la web municipal un cop realitzat el sorteig per establir l'ordre de presentació.
Realitzar un sorteig imparcial per tal d'establir l'ordre de presentació de les propostes a l'AMO.
Difondre amb dos setmanes d'antelació l'ordre del dia de l'AMO a través del tauló d'anuncis i la web municipal per al coneixement de la ciutadania.
Seguir i controlar l'aprovació o no per part del Ple de les propostes acordades a l'AMO i de la seva execució real.
La Comissió s'entendrà vàlidament constituïda quan hi assisteixin tots els seus membres. Es requerirà l'assistència del secretari, el qual redactarà una acta de les sessions. Per a l'adopció d'acords serà necessari els vots de la majoria de la Comissió. El secretari elaborarà l'ordre del dia de l'AMO, d'acord amb els vots emesos i el sorteig realitzat per la pròpia comissió. Desenvolupament de l'Assemblea: La primera assemblea serà convocada pel Ple de la corporació i serà considerada constituent. Serà presidida per qui ostenti la presidència de la corporació. L'assemblea tindrà una durada màxima de 125 minuts i es tractaran 5 propostes. Un cop constituïda, l'AMO estarà presidida pel representat de les entitats membre de la Comissió i actuarà com a secretari el tècnic de participació ciutadana. El secretari actuarà amb veu i sense vot. 7.1.4. Corresponen al President les facultats de dirigir i ordenar les sessions, així com decidir sobre la procedència de les intervencions. Per tal de poder constituir l'AMO i que aquesta sigui representativa del municipi es requereix la inscripció per formar-ne part d'un nombre de persones més gran/igual al 1% de les persones de la població de Sallent major de 16 anys. Aquest percentatge es podrà revisar, si es creu oportú, desprès de la realització de la primera AMO. Es requereix que com a mínim un membre de la comissió hi sigui present, i un secretari. Cada persona o entitat que hagi presentat una proposta inclosa en l'ordre del dia tindrà 5 minuts per defensar-la i a continuació hi haurà 15 minuts per intervencions.
Finalment es votarà la proposta. Les votacions es realitzaran a ma alçada i seran aprovades per majoria absoluta. Un cop finalitzada l'assemblea, i en el termini màxim de dos mesos, sempre que no afecti el bon funcionament de la Corporació, el secretari realitzarà un acta que es traslladarà als grups municipals per al seu coneixement, per tal que puguin elevar al Ple les propostes de l'AMO que considerin convenients. Aquesta acta serà signada pel President i Secretari. El ple municipal podrà tramitar com correspongui, i d'acord amb la normativa vigent, les propostes aprovades a l'AMO per donar-li validesa legal.
Composició
La comissió estarà formada per dos representants de les entitats municipals que compleixin els requisits:
-Escollits mitjançant sorteig, prèvia presentació de candidatures.
-Un veí del municipi escollit mitjançant sorteig, prèvia presentació de candidatures
-El tècnic municipal de participació ciutadana, que actuarà de secretari, amb veu i sense vot.
Aquesta comissió es renovarà anualment.
Un cop el Ple municipal convoca la primera AMO per tal de constituir aquest òrgan de participació ciutadana, els veïns del municipi que estiguin interessat a formar part de la comissió podran presentar en el termini de 20 dies naturals la seva candidatura. Les persones interessades a formar part de l'esmentada comissió (ja sigui a títol individual o com a representant d'una entitat del municipi) hauran de complir amb els següents requisits:
Tenir setze anys complerts
No ser membre electe de la corporació
El sorteig de les persones que han presentat la seva candidatura per formar part de la primera comissió el realitzarà el secretari - interventor de l'Ajuntament. Les persones que es presentin com a representants d'una entitat no podran presentar-se a títol individual. Les persones que vulguin formar part d'aquesta comissió no rebran cap contraprestació al respecte. Els membres de la Comissió escollits mitjançant sorteig seran renovats anualment, coincidint amb la primera AMO de l'any. Els veïns del municipi que estiguin interessat a formar part de la comissió podran presentar en el termini de 20 dies naturals des de la convocatòria la seva candidatura No es permet la pròrroga del nomenament ni la reelecció d'un mateix candidat durant la vigència de l'AMO. El sorteig es realitzarà a la mateixa AMO. Es presentaran les candidatures des de 20 dies abans fins el dia de l'assemblea. Els candidats a formar part de la comissió que no hagin quedat escollits en el sorteig, passaran a ser suplents. Hi haurà un màxim de 5 suplents, i l'ordre d'aquests s'escollirà en el mateix sorteig.
Un cop decidides les propostes que podran ser objecte de l'AMO, es realitzarà un sorteig per establir el seu ordre i es difondrà l'ordre del dia al tauler d'anuncis i la web municipal amb un mínim de 2 setmanes d'antelació a la seva celebració. En el cas que hi hagin més de cinc propostes acceptades sorgides al sorteig, quedaran en reserva per debatre-les automàticament a la següent Assemblea.
Compartir